תמונות לוויין חדשות: השיירה הרוסית נפרסה מחדש סביב קייב

    שלמה ריזל 2 Comment on תמונות לוויין חדשות: השיירה הרוסית נפרסה מחדש סביב קייב

    תמונות לוויין מלמדות כי השיירה הצבאית הרוסית נפרסה מחדש סביב קייב. מועצת הביטחון של האו"ם צפויה להתכנס היום לדון בבקשת רוסיה ולפיה ארצות הברית "מסייעת בפיתוח נשק ביולוגי באוקראינה". בוושינגטון הגדירו את הטענות "מגוחכות"

    צילומי לווין של חברת MAXAR צילום: MAXAR
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השיירה הצבאית הרוסית שנראתה עושה דרכה לבירת אוקראינה – נפרסה מחדש סביב העיר קייב. תמונות לוויין חדשות של חברה אמריקנית מלמדות כי כוחות השיירה מתמקמות סביב שדה התעופה של קייב ובמקומות נוספים סמוך לעמדות ירי.

    הבוקר – גל תקיפות אווירי מאסיבי של חיל האוויר הרוסי בשורה של ערים בכל רחבי אוקראינה. העיר דנייפרו – עיר העסקים של אוקראינה, שממנה מתנהלים החיים היהודים במדינה, הופצצה היום לראשונה במשך שעה ארוכה.

    אתמול הודיעו גורמים רשמיים בוושינגטון כי יש להיערך לאפשרות שפוטין, אחרי שלא הצליח לממש את תוכנותיו לכיבוש מהיר ולהמלכת נשיא בובה מטעמו באוקראינה, יעשה שימוש בנשק כימי או ביולוגי. גורם מודיעין אירופי אמר ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי ממידע מודיעיני שהעבירו גורמים אמריקנים זמן קצר לפני פרסום האזהרה הזו לבעלות ברית באירופה ולממשל האוקראיני, עולה תמונה כי אין המדובר רק בהערכה. מדובר במידע מפורט על הכנות שונות שרוסיה עושה כדי לפרוס טילים בעלי יכולת לירות נשק כימי או ביולוגי, ועל כך שהיא שואבת עידוד מהשימוש שנעשה בנשק הזה, בידיעתה ובעידודה, על ידי משטר אסד בסוריה.

    מועצת הביטחון של האו"ם צפויה להתכנס היום לדון בבקשת רוסיה ולפיה ארצות הברית "מסייעת בפיתוח נשק ביולוגי באוקראינה". בוושינגטון הגדירו את הטענות "מגוחכות".

    בתוך כך, ארצות הברית צפויה לקרוא להפסקת יחסי הסחר עם רוסיה ולהעלאת שיעורי המכסים על ייבוא רוסי. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. המהלך אותו מקדם הנשיא ביידן – ידרוש את אישורו של הקונגרס.

    ישראל החליטה להעביר את הפליטים מאוקראינה השוהים בנתב"ג לבתי מלון בתל אביב עד להחלטה סופית בעניינם. שרת הפנים איילת שקד הורתה על שינוי הנוהל, והודתה לשר הביטחון בני גנץ על שגייס את פיקוד העורף לסייע בנושא.

    קודם לכן, בישיבה של ועדת השרים לענייני עלייה וקליטה, מתחו כמה מהמשתתפים ביקורת קשה על המצב. יושבת ראש הוועדה, השרה פנינה תמנו־שטה, אמרה: "זה לא אנושי לתת אוכל ליהודים ולא לתת אוכל למי שאינם יהודים – זה ביזיון, וזה גם עושה לנו בלגן בעולם".

    בסוכנות הפליטים של האו"ם מעריכים כי עד חודש יולי יקבלו מדינות האיחוד האירופי כארבעה מיליון פליטים מאוקראינה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      גכדםכללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללל